Tibet asszonyai az inkarnációs térben III. rész

No Comments

Körülbelül egy évvel később egy férfi szerette volna megismerni a párkapcsolatában található bizalmatlanság, eltávolodás gyökereit, valamint nővérével kapcsolatos negatív élményeit gyógyítani.

Ennek a folyamatnak részeként találtuk magunkat a tibeti buddhizmus hajnalánál. A férfi ebben a történetben magas rangú hivatalnok volt, fiatal feleséggel, aki megnyílt a buddhizmus tanításaira. A házaspár viszonyát a tisztelet jellemezte. A feleség az új vallás tanai iránti érdeklődése nem ideológiai problémát okozott, hanem az volt a baj, hogy ez az udvarba érkezett tanító iránti tisztelet és csodálat formájában is megmutatkozott. Mai értelemben semmiféle hűtlenségről nem volt szó, ennek még az árnyéka sem érhette e magas tudati szinten élő embereket. De a házassági kötelék elleni vétségnek tekintették (a közösségben és az érvényben lévő törvények szerint) a feleség akár vallási jellegű tiszteletét és engedelmességét is egy másik férfi, akár vallási vezető felé.

A folyamat eredménye a nőnek a törvény elé hurcolása és halálra ítélése lett. A férfi képviselője elmondta, hogy személyesen nem volt szándéka, hogy elpusztítsa a feleségét, és nem is haragudott rá, neki sem volt választása.

Az alternatív kép felállításában (ez a gyógyulási folyamat része már) megjelent a könyörület szelleme, mint egy női isteni erő, aki a feleség mellé állt, s kikísérte a társadalmon kívülre, a hegyekbe. A férfivel szemben pedig ugyanez az erő őt jelképesen halálra ítélő hatásként lépett fel: meg kellett tapasztalnia ugyanazt amit a másiknak okozott.

A férfi képviselője elmondta, hogy ő azért nem akarta, hogy a nő a hegyekben menjen, mert azt gondolta, hogy úgysem bírná elviselni az ottani rideg-hideg környezetet, s szenvedések közepette pusztulna el. Ehhez képes a halálos ítélet szelídebb. A könyörület erejének képviselője elmondta: nem avatkozhatunk élet-halál kérdésébe, mert az mindenképpen következményekkel jár. Az ilyen eseteket a sorsra kell bíznunk.

Kép forrása: Pinterest

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.